Chyba mam 70, no może 75 koników. Było sporo ale mam mętlik.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Tymon
    RS
    • 2004
    • 2970

    Chyba mam 70, no może 75 koników. Było sporo ale mam mętlik.

    Witam,

    mam taki błąd - może ktoś wie co zrobić.
    Podczas otwierania drzwi nie włączaja się światła wew(do czytania). -włącza sie tylko lampka na drzwiach ta mała czerwona sygnalizująca otwarcie, jak włącze przyciskiem pod dachem światła do czytania to OK. Sprawdziłem kody błędów i ponoć to czujnik otwarcia bagażnika tył. Co z tym zrobić ?. Dodam także że podczas otwierania klapy tylnej światło w bagażniku się świeci .

    Pozdrawiam
    Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
    Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
    BMW serii 3... Radość z jazdy.
  • bendi
    Rider
    S_OCP Member
    • 2004
    • 465

    #2
    Chyba mam 70, no może 75 koników. Było sporo ale mam mętlik.

    wiem, że jest sporo na ten temat ale mimo prób zgłębienia archiwum mam mętlik. Więc od 3 dni mam co najwyżej 75 koników ale chyba mniej (aż strach wyprzedzać). W całym zakresie obrotów, zawsze. I co to jest? To znaczy czy ten objaw to przepływka, N75 czy to i to czy zupełnie co innego. Mam niedługo długą trasę, w ASO kilometrowa kolejka na usługi i chcę wymienić sam, tylko po objawach nie wiem w co celować. Jakąś konstruktywną podpowiedź poproszę bardzo.

    dziękuję

    PS. przynajmniej wiem co znaczy mało mocy. Bo jeszcze tydzień temu uważałem że moja Octa jest średnio dynamiczna, teraz wiem że to były fochy rozpieszczonego brzdąca
    Outlander
    była OII 4x4 BMM
    już nie ma Octa ASZ super fajna była

    Komentarz

    • Ziomal
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 5841
      • Octavia I (1U2)
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

      #3
      bendi, podłącz go pod Vaga i przejedź się , powinno coś wykazać .

      A nie złapałeś notlaufa ?
      Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

      Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

      Jest O1 1.6 BFQ

      Komentarz

      • bendi
        Rider
        S_OCP Member
        • 2004
        • 465

        #4
        Zamieszczone przez Ziomal
        bendi, podłącz go pod Vaga i przejedź się , powinno coś wykazać .

        A nie złapałeś notlaufa ?
        ta...trzeba mieć VAG'a. A jak poznać, że notlaufa, wiesz może, i czy by tyle trzymał bez żadnych zmian?
        Outlander
        była OII 4x4 BMM
        już nie ma Octa ASZ super fajna była

        Komentarz

        • Ziomal
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 5841
          • Octavia I (1U2)
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Zamieszczone przez bendi
          ta...trzeba mieć VAG'a
          wpadnij tam na spota u Was ktoś powinien mieć lapką i interface z sobą.

          Zamieszczone przez bendi
          A jak poznać, że notlaufa, wiesz może
          Po prostu jedziesz , zapalają Ci się wszystkie kontrolki na szafie i odczuwasz brak mocy , po ponownym odpaleniu silnika znika ale błąd powinien zostać .

          Zamieszczone przez bendi
          i czy by tyle trzymał bez żadnych zmian
          Tego Ci nie powiem.

          Z tego co czytałem , że jeżeli była by to przepływka to raczej samochód by nie szedł przy większych prędkościach.

          Posprawdzaj cały osprzęt silnika , czy nic nie spadło bądź poluzowało. Nie wiem strzelam.

          [ Dodano: Pią 06 Lip, 07 13:01 ]
          Niech wypowiedzą się znawcy lepiej
          Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

          Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

          Jest O1 1.6 BFQ

          Komentarz

          • Zibi
            Rider
            S_OCP Member
            • 2005
            • 491

            #6
            Hello

            Dzisiaj ogladalismy to auto razem z Xekonem
            Podmiana przeplywki niewiele dala
            VAG-COM pokazal nastepujace bledy:
            17552 Mass or Volume Air Flow Circ Open/Short to Ground
            17964 Charge Pressure Control Negative Deviation

            Oprocz tego bylo widac wyrazny niedobor cisnienia - brakowalo 1-1,2 bara
            Czy to moze byc N75 ?

            Pozdrawiam
            Zibi

            Komentarz

            • dariuspolo
              L&K
              S_OCP Member
              • 2007
              • 1168

              #7
              17552 jezeli przeplywka jest w pozadku moze to oznaczac zwarcie do masy gdzies na kablu.
              17964 typowy blad N75: N75, nieszczelnosc wezykow N75, nieszczelnosc miedzy
              turbo a silnikiem
              T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
              SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
              Zuzycie paliwa

              Komentarz

              • Bryku104
                Classic
                • 2007
                • 17

                #8
                Podłączam się do tematu. Od jakiegoś czasu też moje auto jest mulaste – po odpaleniu do pewnej prędkości idzie w miarę ok, a potem nagle zadyszka i muł. Po podpięciu VAG-a mam także właśnie błąd 17964. Wymieniłem więc zawór N75. Sprawdziłem organoleptycznie wężyki – wydają się w porządku. Poczytałem na forum tematy o turbinie i za pomocą klucza 14 sprawdziłem dźwignię siłownika podciśnienia – chodzi swobodnie, bez zacięć. Niestety dalej to samo, wóz nie idzie jak powinien....
                Dariuspolo – jak sprawdzić czy to ta nieszczelność miedzy turbo a silnikiem?
                A jeszcze jedno. W zeszłym tygodniu miałem podczas jazdy takie zdarzenie. Po pracy wyjechałem sobie normalnie na trasę, motor był już prawie rozgrzany, dałem ostrzej gazu przy zmianie pasa. Spodziewałem się że znowu samochód zacznie mulić, a ten dostał nagle takiego kopa (jaki chyba normalnie powinien mieć) i zobaczyłem za sobą zaj....tą chmurę czarnego dymu :shock: . Chyba tak wcześniej nigdy nie zakopcił, aż się facet z tyłu w volvo wystraszył... Przejechałem tak jeszcze z kilometr i niestety znowu nastąpiła utrata mocy .
                Czy mogą to być zapieczone kierownice w turbinie? Trochę to by było dziwne bo nigdy PSJ nie uprawiałem, a wóz ma najechane 221 tys.

                Pozdrawiam
                Bryku104

                Komentarz

                • marekzu
                  L&K
                  • 2007
                  • 1412
                  • Superb II combi (3V5)

                  #9
                  Bryku104, sprawdz polaczenie miedzy wezem z sprezarki a plastikowa rura idaca to IC oraz czy przypadkiem nie masz umoczonej prawej felgi olejem

                  Komentarz

                  • misiekwaw
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2004
                    • 7715
                    • Ford

                    #10
                    Zamieszczone przez Zibi
                    Hello

                    Dzisiaj ogladalismy to auto razem z Xekonem
                    Podmiana przeplywki niewiele dala
                    VAG-COM pokazal nastepujace bledy:
                    17552 Mass or Volume Air Flow Circ Open/Short to Ground
                    po podpieciu kabla do przeplywki zniknal :lol: :zlosnik: :wink:

                    Zamieszczone przez Zibi
                    17964 Charge Pressure Control Negative Deviation

                    Oprocz tego bylo widac wyrazny niedobor cisnienia - brakowalo 1-1,2 bara
                    Czy to moze byc N75 ?

                    Pozdrawiam
                    Zibi
                    17964 tez bylo, ale po wykasowaniu bledow powyzej 3000 auto idzie jak powinno ale do 3000 jest dramat :roll:

                    Grzes ogladal wezyki, ssał i dmuchał ink itd i na początek zalecił ich sprawdzenie :roll:
                    Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                    http://www.disi-tune.pl
                    Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                    Był WRX
                    Była Octa

                    Komentarz

                    • DGW
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 2330

                      #11
                      bendi, zdejmiesz osłone to bedziesz wiedział co jest.

                      Ewidentnie jest nieszczelność między N75 a mieszkiem turbiny. Należy sprawdzić czy przewód podciśnienia się nie przetarł lub czy mieszek na turbinie się nie "skończył".
                      NFPNorth-West
                      2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                      WARSZTAT www.dsize.pl
                      ->
                      CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                      spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                      Komentarz

                      • Maicroft
                        Moderator
                        S_OCP MemberModeratorr
                        • 2004
                        • 25757
                        • Audi

                        #12
                        Zamieszczone przez MisiekWAW
                        Zibi napisał/a:
                        Hello

                        Dzisiaj ogladalismy to auto razem z Xekonem
                        Podmiana przeplywki niewiele dala
                        VAG-COM pokazal nastepujace bledy:
                        17552 Mass or Volume Air Flow Circ Open/Short to Ground


                        po podpieciu kabla do przeplywki zniknal :lol: :zlosnik: :wink:
                        To diagnozowaliscie jak cholera :lol: Przeciez to widac zaraz po uruchomieniu samochodu czy ten blad spowodowany moze byc wyjeta wtyczka

                        Zamieszczone przez MisiekWAW
                        17964 tez bylo, ale po wykasowaniu bledow powyzej 3000 auto idzie jak powinno ale do 3000 jest dramat :roll:
                        Dokladnie albo rurki, albo mieszek, albo kierownice, bo ewidentnie stoja w pozycji w jakiej znajduja sie jak wylaczy sie silnik
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz

                        • Fery
                          Ambiente
                          • 2006
                          • 236

                          #13
                          Jak odróżnić popsutą przepływkę, N75, mieszek?? :?

                          Komentarz

                          • misiekwaw
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2004
                            • 7715
                            • Ford

                            #14
                            Zamieszczone przez Maicroft
                            Zamieszczone przez MisiekWAW
                            po podpieciu kabla do przeplywki zniknal :lol: :zlosnik: :wink:
                            To diagnozowaliscie jak cholera :lol: Przeciez to widac zaraz po uruchomieniu samochodu czy ten blad spowodowany moze byc wyjeta wtyczka
                            uprzejmie prosze sie ode mnie odwalic :wpysk: Maciek przyjechal i sie skarzyl, akurat mialem laptopa to zaproponowalem ze podlacze, skasowalem bledy i ten od przeplywki wrocil wiec Macka olśniło :P
                            Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                            http://www.disi-tune.pl
                            Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                            Był WRX
                            Była Octa

                            Komentarz

                            • bendi
                              Rider
                              S_OCP Member
                              • 2004
                              • 465

                              #15
                              Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                              bendi, zdejmiesz osłone to bedziesz wiedział co jest.
                              dzisiaj dzięki uprzejmości xekona to zrobię, i to kuźwa musi być wężyk bo na mieszek nie jestem mentalnie przygotowany :roll: .

                              Zamieszczone przez Maicroft
                              To diagnozowaliscie jak cholera Przeciez to widac zaraz po uruchomieniu samochodu czy ten blad spowodowany moze byc wyjeta wtyczka
                              po zamianie na inny przepływomierz nie podpiołem z powrotem swojego,

                              Zamieszczone przez MisiekWAW
                              po podpieciu kabla do przeplywki zniknal
                              no co, no co oszczedzam wtyczki,
                              Outlander
                              była OII 4x4 BMM
                              już nie ma Octa ASZ super fajna była

                              Komentarz

                              • Bryku104
                                Classic
                                • 2007
                                • 17

                                #16
                                Zamieszczone przez marekzu
                                Bryku104, sprawdz polaczenie miedzy wezem z sprezarki a plastikowa rura idaca to IC oraz czy przypadkiem nie masz umoczonej prawej felgi olejem
                                Marekzu sprawdziłem to połaczenie - jest ok, przy kole też sucho.
                                bendi Dziś jeszcze raz obejrzałem wszystkie wężyki no i znalazłem :| W wężyku idącym od N75 (vac) do takiego małego elektrozaworu (chyba egr o ozn 1JO 906 283 Made in USA) jest spora dziurka! Jutro szukam wężyka, mam nadzieję że to tylko on spowodował ten błąd i zmulenie auta.

                                Pozdrawiam
                                Bryku104

                                Komentarz

                                • bendi
                                  Rider
                                  S_OCP Member
                                  • 2004
                                  • 465

                                  #17
                                  no więc zarwałem xekonowi noc, cierpliwy jest jak labrador.
                                  Skończyliśmy po 23 ale jak na razie działa. Oczywiście to nie był wężyk, tylko mieszek miał dziurę łajza. W takim miejscu na dodatek, że nie dało się tego wypatrzeć. Zrobiłem fotkę i jutro ją wrzucę. A dziurę zakleiliśmy niezawodnym poxipolem.

                                  jeszcze raz dziękuję za pomoc

                                  BTW szukać chyba wypada mieszka lub ..... całek dmuchawki?
                                  Outlander
                                  była OII 4x4 BMM
                                  już nie ma Octa ASZ super fajna była

                                  Komentarz

                                  • xekon
                                    Rider
                                    S_OCP Member
                                    • 2005
                                    • 742

                                    #18
                                    Prowizorka jak wiadomo zyje długo i oby tak było hehehhe

                                    A dalej byśmy błądzili w ciemności gdyby nie Grześ i jego dmuchanie / ssanie :diabelski_usmiech

                                    Komentarz

                                    • bendi
                                      Rider
                                      S_OCP Member
                                      • 2004
                                      • 465

                                      #19
                                      Zamieszczone przez xekon
                                      Prowizorka jak wiadomo zyje długo i oby tak było hehehhe
                                      jak prowizorka, profi naciapane glutów

                                      Zamieszczone przez xekon
                                      A dalej byśmy błądzili w ciemności gdyby nie Grześ i jego dmuchanie / ssanie
                                      fakt ale jednak bardziej ssał. W każdym razie bardzo mi pomógł
                                      Outlander
                                      była OII 4x4 BMM
                                      już nie ma Octa ASZ super fajna była

                                      Komentarz

                                      • DGW
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2006
                                        • 2330

                                        #20
                                        Zamieszczone przez bendi
                                        xekon napisał/a:
                                        A dalej byśmy błądzili w ciemności gdyby nie Grześ i jego dmuchanie / ssanie

                                        fakt ale jednak bardziej ssał. W każdym razie bardzo mi pomógł
                                        ops:

                                        chciałem napisać że polecam się na przyszłość ale muszę się jeszcze nad tym zastanowić :wink: :lol:
                                        NFPNorth-West
                                        2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                        WARSZTAT www.dsize.pl
                                        ->
                                        CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                        spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                        Komentarz

                                        • bendi
                                          Rider
                                          S_OCP Member
                                          • 2004
                                          • 465

                                          #21
                                          obiecane zdjęcie sprawcy, swoją drogą to dziwne że rdza go żre
                                          Outlander
                                          była OII 4x4 BMM
                                          już nie ma Octa ASZ super fajna była

                                          Komentarz

                                          • xekon
                                            Rider
                                            S_OCP Member
                                            • 2005
                                            • 742

                                            #22
                                            dobrygrzeswawa, :lol: oj przemyśl sprawe - choć podejście widać profesjonalne do tematu i własny sprzęt miałes :szeroki_usmiech

                                            Komentarz

                                            • misiekwaw
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2004
                                              • 7715
                                              • Ford

                                              #23
                                              ciesze sie ze auto odzylo k

                                              szkoda ze to nie wezyk, ale oby poxipol zyl dlugo i szczesliwie :szeroki_usmiech
                                              Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                              http://www.disi-tune.pl
                                              Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                              Był WRX
                                              Była Octa

                                              Komentarz

                                              • Paweł T
                                                Elegance
                                                • 2006
                                                • 784

                                                #24
                                                jak sprawdziliśnie że to mieszek, nie było reakcji na "ssanie" wężyka?
                                                Musieliście wyciągać turbawkę do zrobienia, chociaż to chyba widać od dołu tą dziurę.
                                                TDI ASV 140KM 300Nm

                                                Komentarz

                                                • xekon
                                                  Rider
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2005
                                                  • 742

                                                  #25
                                                  Paweł T, dziurki nie widach a obczailiśmy to przy pomocy Grzesia hehehe, tzn przybiegl z wezykiem i ssał i puszczalo no to konsylium Grzesiowo Miśkowe doszlo do wniosku ze cos albo mieszek albo wężyk... next day
                                                  to juz Bendi pod auto i ciągnie a tu sluchać szum ale nie widać gdzie... bo jak napisał dziura się umiejscowiła właśnie w tak, że jej za chiny nie było widać ale lekkie macnięcie pilnikiem iglakiem i okazało się ze włazi jak w masło.. tyle

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...